fredag 21 oktober 2011

När man väntar nattgäst...

Numera - efter branden (klicka på "jag har kvar mitt hem" eller bara scrolla till sid 2) - så är mitt enda gästrum mitt kontor. Och när då syrran skaffat kattvakt och kommer hit på ett par dar, då ska hon förstås ha det rent och fräscht omkring sig...


Kan säga att katterna och nästan Kasper också flydde fältet!



För en person som inte direkt städar ihjäl sig är det enormt tillfredsställande att kunna visa ett par bilder på "efteråt" också. Jag menar, ni har ju både här och hos Kasper sett bilder på kaoset runt Mysans självvalda favoritplats. En av de mest populära. På skrivbordet... Både den och vattenkannan att dricka ur finns kvar. :)
 


Och nu är alla nöjda.
Åtskilliga dammråttor har gått sitt slutliga öde till mötes.
Och kära syster är välkommen. :)
Fast det betyder förstås att det blir bloggpaus åtminstone 2-3 dagar.
Å andra sidan är ju det ändå rätt vanligt!
Önskar er alla en trevlig helg!

5 kommentarer:

  1. Visst är det bra med besök ibland, det får iallafall mig att ta tag i städning/röj som ofta bli eftersatt... Hoppas ni går en riktigt mysig helg :)

    SvaraRadera
  2. Rena julstädningen! Njut av bloggfriheten och roa dig med systern några dagar! Snart kommer dammråttorna tillbaks...

    SvaraRadera
  3. Eftersom jag inte kan se någon dator så tror jag på bloggavbrott. Det är okay för syrrans skull:-) Hur ÄR det egentligen att ha en SYRRA, undrar en som aldrig haft någon?;-)

    SvaraRadera
  4. I morgon får vi Sverigebesök, av 2 besökande damer har gett sig själva en "familjefri" helg & lämnat barn & makar hemma. Samma elände här ang städning, jag har tydligen någon slags allergi till dammsugare (fast inte Delicatos gröna med marsipan runt!!), dammtrasor etc. Det sköna är att en av dem också syr lapptäcken så hon förstår varför det fortfarande ligger massa trådbitar lite runtom. Dammtussar ska enligt en väninna vara änglatofflor som blivit kvarglömda efter någon konferans osynliga änglar har haft i ens hus & dessa ska man absolut inte stöta bort. Trevlig helg med Din Syster.

    SvaraRadera
  5. Berit Elisabet24 okt. 2011 15:43:00

    Anna - visst, det där med röjning är en god "biverkning" av ett riktigt trevligt besök :)

    Pelle - har njutit både av bloggfrihet och städresultatet. Fast tyvärrr har du rätt - dammråttor BÖRJAR visa sig igen... gick väldigt fort. Fast mest är det Kaspers fel, men det är han minsann värd :)

    Skogsfrun - Visst finns datorn där - min stora stationära flyttar man minsann inte på! Men den står på den skrivbordshalva som inte syns på bild. :)

    Kikkan - men ärligt sagt, visst är det lite skönt efteråt, när man väl har gjort den där välbehövliga röjningen som man "tvingts" till... ;)
    Trots tussarnas vackra namn och sköna förhistoria!
    Min helg har varit jättefin, hoppas du och dina besökande damer också haft det toppen! :)

    SvaraRadera