måndag 1 augusti 2011

Orolig natt

Man blir lite rädd när det börjar dundra över huset vid halv 3-tiden på natten. Uppenbarligen en helikopter som kör varv efter var, väldigt lågt. Tydligen letande efter landningsplats. Något måste ha hänt.

En ambulanshelikopter. Under mina år här "i skogen" har den kommit flera gånger, går tydligen snabbare än med vanlig ambulans på smala och slingriga grusvägar.

När jag märkte var den tydligen till slut landade gick jag ut för att kolla - för precis där bor goda vänner. (Bilden lånad här.) Fast i mörka natten ser man ju bara de blinkande ljusen som nästan snuddar grantopparna.



Det var inte mina vänner det gällde, det var en annan granne. Ungdomar hade fått låna farföräldrarnas sommarhus över helgen. Blev antagligen lite för mycket av det goda, i varje fall för en av dem. Rädda ungdomar ringde 112.

Jag har talat med farmor som kom ut idag. Hon var inte glad.

Allt gick bra, situationen var inte fullt så allvarlig som man fruktat. Hoppas bara att man tagit varning.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar