måndag 8 augusti 2011

Lyssna!

För det första och viktigaste - lyssna på dagens Sommarprogram i P1 - jag var på väg att stänga av radion och ge mig ut i naturen. Men blev fast. Repris i kväll 22:12 .
Eller lyssna här. Skam till sägandes har jag aldrig tidigare ens noterat hennes namn, Vicky von der Lancken.

I övrigt - en sorts lycka! :) Att vara på väg att kasta en bortglömd,
helt förstörd gammal  avokado, den fanns i kylskåpet(!)
och upptäcka att den var i sitt mest perfekta stadium!
Och väldigt god.

En vidare städning uppenbarade även ett par kiwi. Även de perfekta!

Däremot fick en bit ingefära tyvärr betraktas som "sämst efter".

Och nedanför mina fötter sover Kasper. Men nu ska vi gå ut!

.




2 kommentarer:

  1. Frukt till middag är faktiskt både mättande och framförallt gott. Ändå inget som ligger och tynger och samvetet blir lätt;-)
    Sommarpratarprogrammet ska jag lyssna på vid tillfälle, glömmer bort att vi har en radio! Det är ju synd;-)

    SvaraRadera
  2. Berit Elisabet9 aug. 2011 12:39:00

    Skogsfrun - JA!!! :D Kanske man skulle försöka låta ett lätt samvete kompensera en alltför tung kropp!

    Jag lyssnar inte alls på alla sommarprogram - men av de jag "råkat på" minns jag framförallt Nanne Grönvalls (!), Timbuktus (!!!) och så det här. Så olika, men så hörvärda. I det här senaste tyckte jag till och med om musiken!

    SvaraRadera