måndag 6 juni 2011

Fel dag, tycker jag.

Sveriges nationaldag - märkligt. Jag hör ju till dem som inte fattar varför just den här dagen valdes till nationaldag.


Midsommarafton tycker jag hade varit det självklara valet.


Den dagen känner de flesta svenskar något alldeles särskilt för. Den är det svenskaste som finns.


Själv har jag delvis ägnat dagen åt att pusssla ihop en träff med några "tanter" - vi blev fem, vi blev fyra, vi ändrade dag, vi blev sex, vi blev fyra och så tre igen - och MÖJLIGEN är vi nu fyra! På den först bestämda dagen...


Om vi nu bara blir tre så ska vi hitta på nåt kul att göra. Annars bara äter vi gott hos mig, pratar och umgås i lugn och ro tills dagen blir kväll.


Oj - nytt datum om två minuter"!!!!! Jag SKA hinna före!!!

1 kommentar:

  1. Tjaa, dagarna går liksom i varann för oss nattbloggare. Inte lätt att sy ihop tantträff så här års. Speciellt om man inte vet hur många man är...

    SvaraRadera