måndag 6 juni 2011

Agapanthusrapport. Bland annat.

Inte är jag den som är slav under "bäst-före-datum". Men den här bra-att-ha-grejen i mitt speceriskåp förpassades till komposten. Den bifogade jästen hade DEFINITIVT passerat alla tänkbara datum. Kan säga att den stod väl gömd och följaktligen bortglömd.

Man blir så ledsen när man ser sånt här! Det har hållits picknick vid sjöstranden. Tidigare år har jag tagit hand om en hel del sopor här, framförallt engångsgrillar.



Men nu något roligare. Min agapanthus har ytterligare fyra knoppar! Ett par av dem är fortfarande väl gömda, men de finns! Att följa en knopps utveckling är spännande. Det gjorde jag förra året. Men den  första i sviten är för i år.









Kasper har badat i den där sjön som jag missade förra året  Så här skrev han då;

"Men i går gjorde vi en rejäl promenad i skogen, vi gick ganska långt på Sörmlandsleden. Vi åkte bil dit. Matte
hade tänkt hitta en liten sjö - men fråga inte mig hur man kan missa en SJÖ!! Kartan visar att vi helt enkelt gick
förbi den! Var väl några buskar som skymde sikten..."

Jag inser sent omsider att mitt norr och söder inte nödvändigtvis är samma sak som en kartas norr och söder...  I dag närmade vi oss sjön från andra hållet.

Oj - nu har datumgränsen just passerats - trodde jag skulle ha hunnit före!!!

2 kommentarer:

  1. Tror också att jag skulle ha skippat det baket. Kul med alla knoppar. Vi har bara två fortfarande, men meddelar om antalet förändras...

    SvaraRadera
  2. Sorgligt med folk som lämnar skräp efter sig, ett fall framåt att de plockat ihop det i en kasse:-(

    Lokalsinne är inte dumt, lider man brist kan man studera myrstackar, de vetter alltid åt söder;-)

    Vacker bild över sjön, där fattas bara en kajak -eller kanske en eka!
    Brevet har kommit, tack för de fina korten!

    SvaraRadera