onsdag 14 augusti 2013

Reaktion på dom för mordbrand

Nu har dom fallit i målet mot "pyromanligan" i Södertälje med omnejd. Länstidningen har intervjuat de drabbade på Nibble gård. Deras reaktion läser du här.

Dessa människor - åh, vad jag tycker om dem!

Själv har jag tänt i kaminen, det kändes som om det var dags nu. Mörkt, rått och fuktigt ute. Fukt som liksom smög sig in genom dörren till "gröna rummet", den dörr som jag inte tänker stänga än på länge. Om jag så ska behöva elda i kaminen varenda kväll, till och med dag! 

4 kommentarer:

  1. Vilka kloka människor! Förstår verkligen att du tycker om dem.
    Innehåller fängelse bara "förvaring" så ger det ju inte mycket...
    Gott att de fick uttala sig i tidningen! Många skulle behöva läsa deras reaktioner och kanske tänka lite. För det hämdbegär som ofta florerar skrämmer åtminstone mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Berit Elisabet15 aug. 2013 21:33:00

      Jag är också glad över artikeln - för den speglar verkligen den inställning som mejslats ut.
      Nibble byggs upp igen, och blir en biodynamisk mönstergård!

      Radera
  2. Tänkte inte på det igår, men lite extra "bra" artikeln var i en tidning som täcker just den trakten... Med tanke på de rent idiotiska argumenten mot särskilt boende menar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Berit Elisabet16 aug. 2013 18:35:00

      Dessvärre - argumenten mot särskilt boende, flyktingförläggningar osv, de är sig lika nästan överallt.
      "Klart de måste finnas, men inte just här..."

      Radera