söndag 30 december 2012

Knepigt slut men hoppas på ett Gott Nytt...

På väg mot nyårsafton - och Kaspers största skräckupplevelser. Lilla kraken drabbas av total panik när det blir dags. Nya nästan-grannar tar dessvärre ingen hänsyn alls.

Själv klarade jag av julen och ett par besök efter det. Bla lunchgäster för ett par dagar sedan. Men på kvällen däckade jag! Ingen bra natt!

Hosta, läbbig och torr som gör ont, och rinnande näsa. "Tonande" huvud. Feberrysningar. Ibland illamående.

Fast jag kan förstås glädja mig åt mitt "nya" fräscha sovrum, och det gör jag.  Tillbringade praktiskt taget hela gårdagen där.

Kasper ville väl hellre ha matte med på promenad, men katterna uppskattar storligen sakernas tillstånd. Kan säga att med tre katter i sängen är rörelsefriheten minimal.

Blir ingen nyårsafton med goda vänner. Ingen nattgäst här. Och inget gå-bortande...

Förr eller senare mår jag säkert bättre, till dess är det i princip horisontalläge som gäller.

Gissa om jag är glad att jag bar in en en väldig massa loggs häromdagen. :) Och att jag fortfarande har kyl och frys fulla.

När jag nu ändå sitter vid datorn ska jag så småningom låta Kasper göra ett inlägg också. :)

Och så återanvänder jag förra årets Gott-Nytt-År-bild - orkar inte fixa någon ny. "Solprisma" på mitt golv. Men min önskan är helt ny och alldeles aktuell. :)

Jag hoppas på ett bra år för oss alla!

20 kommentarer:

  1. Härlig Nyårshälsning med solstrålar som vi saknar som mest nu. Önskar dig ett prompt tillfrisknande, och ett särdeles gott år 2013.

    Orolig sömn här och uppe sen 3, åter problem med avlopp, synnerligen olämpligt nu inför helgen.
    Ska se om jag kan få tag på räddaren i nöden.
    Dags att slå en signal nu tror jag.
    Håll en tumme!



    SvaraRadera
    Svar
    1. Uselt tillfrisknande än så länge - men mitt avlopp fungerar i alla fall ...
      Hoppas ditt också gör det!!! Att hjälpen var nära, alltså!
      Gott Nytt själv!!!!

      Radera
  2. Synd med planer som går om intet, men skönt du har allt hemma (inne)!
    Jag hoppas verkligen att nya året kommer med hälsa för dig!
    Och så skulle jag så hjärtinnerligen önska att årsskiftet kunde passera utan en livrädd Kasper. Hoppas att du lyckas avleda honom något i alla fall, men jag vet hur svårt det är. Tackar mycket för att ingen av mina är rädda. (Men jag skulle aldrig lämna dem, av rädsla för att ngt ska hända som skrämmer. Som med Sigge.)
    Kram på dig!
    I alla fall så här på avstånd :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Berit Elisabet1 jan. 2013 13:38:00

      Avledning fungerar inte alls på Kasper. Men oväsendet var måttligt, och tog slut inom mindre än en timme. Men stackars min lille panikslagna vän.
      Själv har jag mått bättre, om man säger så... Men jag tror att jag i alla fall passerat kulmen.
      Hoppas du får ett bra år i år!!

      Radera
    2. Tack detsamma!
      Och ACK så synd om det är om rädda djur, som Kasper! Petrus rantade här en stund, till min förvåning. Men inte mer än att han kunde tas i knä. Och när han såg sängen bäddas ner var allt ok igen:) (Hans favorit, i alla fall med matte i.)
      SV
      Norrman ja... Det VET jag ju! Var fick jag Danmark ifrån? Ska kika på länk när uppkoppling fungerar lite snabbare...

      Radera
  3. SOL, vilken underbar nyårsönskan! 2012 har slagit alla regnrekord hos SMHI, utom två, och dess sista dagar har säkert bättrat på statistiken. Skönt att det inte kommit 30 mm i form av snö!!!!!

    Här hoppas jag att ösregnet ska få bomber och raketers alla stubintrådar att sluta fungera och skrämma folket inomdörrs. Har du och Kasper dragit er tillbaka till sovrummet med fördragna gardiner, alla lampor tända och radion på hög volym? Bra för din förkylning om inte annat! Men Kasper låter sig nog inte förvillas. Såg att Apoteket hade ett halsband med digivande tikhormoner. Kanske kan det fungera?

    Önskar dig ett solfyllt 2013 och allt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Berit Elisabet1 jan. 2013 13:47:00

      Nej, att förvilla Kasper är helt omöjligt. Jag undrar hur den här fullkomligt panikslagna rädslan egentligen uppstått. Den har helt enkelt bara funnits där. Alltid.
      Min förkylning fortsätter, om än på en något lägre fast fortfarande synnerligen obehaglig nivå...
      Men sånt går över. Önskar att Kaspers problem skulle göra detsamma... :-/

      Radera
    2. Berit Elisabet1 jan. 2013 13:48:00

      Lena - naturligtvis önskar jag dig också ett riktigt gott 2013!

      Radera
  4. Önskar Dig ett riktigt Gott Nytt År och hoppas den eländiga förkylingn ger med sig snabbt. Här blir det en lugn nyårsafton. HAPPY NEW YEAR !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Berit Elisabet1 jan. 2013 13:51:00

      Förr eller senare går ju alltid en förkylning över - men den här är seeeg...
      I övrigt är allt bra nu och Kasper har förstås återhämtat sig.
      Önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År!

      Radera
  5. Önskar dig ett Gott Nytt År! Hoppas att smällarna inte blir för många och för nära. Här smäller det hur mycket som helst just nu. Man kan inte tro att det finns en enda hund eller kattägare i Rönninge... God natt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Berit Elisabet1 jan. 2013 13:57:00

      Detsamma önskar jag er!
      Smällarna här var förhållandevis få, men fullt tillräckliga för att göra Kasper totalt panikslagen. Stackars liten.
      Tacksamma ska ni vara att Ludde inte har samma problem!

      Radera
  6. Vill verkliken önska dig en god fortsättning på
    det nya året, och att du tillfrisknar omedelbart bums! ;;

    Pica



    SvaraRadera
    Svar
    1. Berit Elisabet6 jan. 2013 00:45:00

      Tack, och jag önskar dig detsamma!!!

      Pica - jag undrar hur du har det. Kanske du finns på Facebook, men det gör inte jag...
      Jag hoppas i alla fall att allt går dig väl!!!

      Från vår gemensamma vän har jag inget hört på snart fyra år, så nu har jag gett upp!

      Radera
  7. Nej jag finns inte heller på facebook, har inget helt
    fantastiskt liv som jag kan skryta om, så jag avstår! ;)

    Så tråkigt att du aldrig har hört från henne dessa år.

    Finns hennes site kvar?
    Eller det kan jag ju kanske hitta upp själv.

    Men varför har man inte gjort ett avslut i fall det finns något sådant?!

    Ja, frågorna är många, men vi kanske aldrig får något svar.

    Det känns mycket ledsamt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Berit Elisabet7 jan. 2013 00:14:00

      Hörrududu - alla liv är fantastiska! Unika och intressanta! Men dom behöver ju inte finnas på facebook för det... ;)

      Sidan finns kvar.
      http://medlem.spray.se/kattans/
      Läggs den ner så lägger jag upp den på min egen, som en separat avdelning, nu finns där bara en länk. (Har hennes tillåtelse sedan tidigare. Allt material har jag kvar i min dator.)

      Jag tror inte längre att vi får svar på våra frågor. Kanske jag borde tro, men obesvarade mail säger något annat. Tyvärr. Jag har slutat skriva.

      Jag blir väldigt glad att höra från dig, ska du veta! Finns inte så många kontakter kvar längre, sedan "forntiden".

      Radera
  8. Ja jag var lite ironisk över hur folk skriver där på facebook.

    De flesta verkar skriva om sin tillvaro som ständigt fantstisk, härlig och underbar.

    Har en känsla av att de överdriver något för att bräcka varandra
    och få många gillanden och vänner.

    Nåja, det får de väl hålla på med, inte gör det mig något!

    Suck..nej vi får nog aldrig något svar..

    Tack för dina fina ord, nu ska jag strax äta lunch för
    att sedan knata iväg till mitt underbara jobb! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas lunchen smakade! :)
      Själv gjorde jag mig en bondomelett idag, innehållande bl.a. en massa purjolök.
      Enkelt, men väldigt gott.
      Ha det bara bäst, Pica!

      Radera
  9. God fortsättning! Läste hos Kasper att du piggat på dig lite. Bra. Det finns fördelar med all hamstring och bunkring, man vet aldrig vad som slår till... sjukdom, strömavbrott, whatever...
    Porträttet på Kasper var bedååårande! Och tre katter i sängen låter himmelskt. Kan tänka mig sämre sätt att ligga sjuk på;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är egentligen först nu jag börjar längta efter lite påfyllning i förråden. Inte nödvändigt, men det vore trevligt. :)
      I dag har jag frestat försynen - är den (och SMHI) mig nådig så bunkrar jag på nytt i morgon.
      Kasper är verkligen helt bedårande söt/vacker, och jag är så tacksam för både honom och de tre katter jag har! Inte minst för skojiga lille Busen. :D

      Radera