tisdag 13 mars 2012

Myses frigång dag 2 - bara glädje!

I morse förväntade sig Myse som vanligt  en gosestund. Åt skogen för tidigt, men det är ju klart att vi myste och gosade. :) Gullekillen! De svarta katterna släpptes in på Kaspers anmodan, och Filip gjorde mig och Myse sällskap i sängen. Jag somnade om... 

Jag och Kasper flydde fältet för några timmar (han har äntligen fått träffa sin Mollie igen). Jag valde att släppa ut Myse, tror han skulle ha tappat förtroendet för mig annars! Genom en springa i uterummets "glasvägg" kunde både han och de andra ta sig in och ut efter behag. Glasrummets fåtöljer är sköna att ligga i. Dörren in i övriga huset är stängd och låst.

Man kan också sitta där i öppningen, inne och ute samtidigt, och beskåda sina nya, utvidgade domäner.

När jag kom hem satt Petrus på förstutrappen och väntade. Maxi låg i en fåtölj i "glasrummet". Filip och Myse höll till på altanen.

Nu ligger Myse i det gamla vanliga fönstret, här inne på kontoret. Ingen mer utevistelse förrän i morgon. Tror han tycker det är helt okej.

Tänk, att den där lilla varelsen i så många månader levt hemlös!

Här begrundar han och Kasper tillvarons möjligheter tillsammans.


Och nu något helt annat! :)
Det här initiativet får mig alltid att le stort. I byrån finns broschyrer, kartor, utflyktsmål osv inom kommunen. Den står utanför biblioteket i Gnesta.

Klicka på bilden, så att ni ser texten.

18 kommentarer:

  1. Åh så smart!!!
    Och roligt:) Man kanske skulle flytta åter till Gnesta-trakten...
    Gulligt med Myse där i springan också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, riktigt fyndigt. :)
      Visst, flytta på du, här i trakterna är det jättefint!!! ;)

      Radera
  2. Måste vara trångt att bemanna DEN byrån! Smart att uterummet kan vara ett innerum också! Snart kommer nog Myse att hänga med sina "storeböder"...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antagligen därför den får förbli obemannad, hehehe...
      När det inte är för kallt för växterna och det inte regnar, då funkar ju det där med ute/innerum förträffligt. :)

      Radera
  3. Svar
    1. Tack för det, i andanom sätter jag det på plats. :)

      Radera
  4. Någon med humor jobbar där! Kul att det går så bra med Myses utökade revir

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, jag är nog inte den enda som som uppskattar den byrån :) Och visst är det härligt med Myse!

      Radera
  5. Va skönt att Myses upptäcksfärder verkar gå bra utomhus. Smart byrå, hittade en liknande för länge sedan i en väninnas trapphus som man fick ta, tog den med hem i bilen och kallade den då en resebyrå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Byrån är smart, jag har nyttjat den. Hittade bl.a. vägen till en skön glashytta. "Resebyrå" var inte heller dumt. :D
      Det är så SKÖNT med Myse nu - hoppas det fortsätter så här!

      Radera
  6. Glasrummet tycks perfekt för katt- och hundliv. Rena drömtillvaron hemma hos dig. Nu håller vi tummarna för att resten av året blir lika härligt som det har börjat.
    Turistbyrån... hihi, den bilden kunde passa att sända in till Landet Runt som visar tokiga skyltar mm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är byrån fyndig. I dubbel bemärkelse till och med. :) Finns en massa intressant i lådorna, dessvärre inte just den dag jag fotade.

      Jag tror allt fortsätter att gå bra med katterna. Myse är en nöjd katt nu. Ligger bredvid mig på skrivbordet, vid datorn... Inga vansinnesrusningar inomhus. Jag kan inte tro att han drar iväg. Och kastrerad är han ju. Liksom de andra.
      Allt känns väldigt, väldigt bra. (Även om jag önskar att jag visste vad som hände med mamma Mysan. Där finns kvar något som skaver.)

      Radera
  7. Haha vilken bra turistbyrå!

    Fint och se att ni har de så fint, du, kasper och katterna!

    Tror de kan vara dax att komma på besök snart igen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror absolut jag också. :) Så roligt!
      Nästa vecka är nästan helt tom hos mig!
      Vi hörs!
      Kram till dig. Men minsann inte BARA till dig... oh, så fin han är, den där lille...

      Radera
  8. Utomordentligt arrangerat med ett öppet glasrum, bättre än kattlucka. Dom klarade sig fint på egen tass, dina lurviga vänner.

    Den återvunna Turistbyrån är kanonfin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där glasrummet är till stor glädje, på så många sätt! För både mig, djuren och växterna. Året om.
      Snart dags för stor uppsnyggning där nu. :)

      Radera
  9. Kul grej med byrån;-) och så den försummade växten bredvid. Ont om personal helt klart.
    Missarna mår gott nu när vårens värma väckt alla möss på tomten, du har väl absolut musfritt inomhus kan jag tro. Mina vill inte längre ha annan kattmat än torrfoder.
    Frösådd utomhus är väl inte att tänka på men du har ju din veranda.

    Allt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Växten står kvar sedan i höstas, ser ut ungefär som hemma hos mig. :)
      Musfritt inomhus har jag absolut (så länge inte någon lyckas ta med sig en mususchling in (Myse har försökt).
      Små gourmetmatburkar har jag hemma, om jag skulle behöva muta Myse, men mutor tycks inte behövas. :)
      Frösådd - hög tid nu för tomatfrön. Inommhus.

      Radera