söndag 17 juli 2011

I alla fall ett livstecken

Bättre sent än aldrig - "alla" har väl vid det här laget för länge sedan läst "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann", men jag har gjort det först nu. Så det nöjet har jag inte längre kvar - synd, för skojigt hade jag! Tydligen gillar jag sån där både absurd och lätt makaber humor.

Annars är faktiskt inte allt så skojigt just nu. Men det ger sig nog.

Borde jag förresten inte bringa lite ordning i min skrivbordsoreda? Jo, det borde jag!!!


Tror ni jag har gjort det? Nej, det har jag inte...  Ser förresten minst lika rörigt ut på andra sidan datorn! Och på bordet framför andra fönstret...  

Men jag ska väl ha nåt att göra i morgon också. Eller inte... ;) Ska nog hitta på något roligare än att städa!
.



5 kommentarer:

  1. Lågtryck på väg från Nordsjön, då sjunker humöret, energin försvinner och havsytan stiger några decimeter. Som pensionär tror jag att man ska lägga in lediga, lata dagar i veckans program. Det finns alltid något att göra hemma, sån´t som inte precis lockar, städning t.ex. Riktigt tröttsamt att utan anledning skjuta upp allt som inte lockar mig att göra.
    Detta är ett försök till ny strategi för mig själv just nu.

    Lat? Ledig dag känns bättre!

    SvaraRadera
  2. Oreda tyder på aktivitet hur konstigt och bakvänt det än låter. Rena ytor brrr;-) Fast en sån där pappersinstopp grej skulle jag behöva frågan är var den får plats. Just nu åker alla papper bara in en hurtslåda för SENARE korrekt placering i respektive pärmar. Sådan är man och det är väl inget att göra åt. Avvakta läget du. Rätt som det är flyger den lede i en och man far som ett torrt skinn och i ett huj är allt på rätt ställe;-)

    SvaraRadera
  3. Måste finnas mycket trevligare aktiviteter än kontorsstädning. Bod- och trädgårdsstädning när det inte regnar är bättre. Då får man i alla fall vara ute. Läsa en bok på altanen är kanske ännu trevligare...

    SvaraRadera
  4. Lena - det där med att ha tid, att kunna skjuta upp, att inte ha tidspress och för det mesta heller ingen deadline - det kräver sin kvinna... Och sin strategi, och ett beslut om var ribban ska ligga... :)

    Skogsfrun - jag har tre såna där "pappersistopp" till - men så har jag ju också haft (och har delvis fortfarande) ett hemmakontor. Enklare än pärmar. :)
    Om det är jag som avvaktar läget eller läget som avvaktar mej - det kan förstås diskuteras... :)

    Pelle - Om jag hade dragkrok och kärra, då skulle jag minsann ägna mig åt bodstädning! Men jag gör ibland så gott jag kan, med sånt som går att stuva in i min lilla bil. Resten - ja, det får bli någon annans huvudvärk så småningom. :) Läsa på altanen är faktiskt inte dumt alls, med en kaffemugg bredvid sig.

    SvaraRadera
  5. Hundraåringen var en av dom mest knäppa men också mest roliga böcker jag läst på länge :)

    SvaraRadera