fredag 26 juli 2013

Återbördad :)

Adventsstaken får fortsätta att vara hemlös - laptopen (som jag av någon outgrundlig anledning döpt till Moses) kom tillbaks med budbil i en jättetrist, brun kartong.




Så nu är den här igen. Bokstavligen som ny. Den har fullt sjå att uppdatera sig själv, så jag har inte lagt in något mer än Office-programmen. Som också uppdaterar och uppdaterar...

Och vet ni - jag har upptäckt, på riktigt, att det ju är en bärbar dator! Och att  routern fungerar både i hela lilla huset och på altanen. Så här såg det ut i går kväll, vi åt middag tillsammans, jag och Moses. Och Kasper, förstås.



Här ett par bilder med meddelanden (syns om ni klickar) - såna som förut alltid ledde till att "Windows inte kunde konfigureras" och att Moses fick fara till doktorn. Dessutom speglas både jag och några träd på skärmen. :)



I kväll satt jag också ute, men kom inte på att jag skulle ta en bild innan jag hann släcka ner. I kväll dök första myggen upp, två stycken. :) Trots att allt regn tydligen väljer att komma ner någon annantans än hos mig.  

 
Det får ta sin tid att installera alla program och all kringutrustning, och lägga in allt mitt eget material igen. jag har ingen brådska. Sommaren är till för att tas tillvara.

Och idag har värstingstrimmern blivit som ny, efter besök hos trimmerdoktorn. Fyra meter tjock ny tråd, och äntligen en bärsele. Så att jag orkar längre än 10 minuter. :) Så nu mejas bl.a. lupiner. Känns härligt.


Förresten - jag stod och tittade på den här frestelsen - längst upp till höger finns Napoleonbakelser! Ha - jag föll inte!!  

"Bagaren" frågade om jag behövde hjälp, men jag svarade som sanningen var att jag bara ville ta en bild för att visa hur stark min karkatär är. ;)

Nu ska jag se till att Kasper får ge sin syn på saken, han också. :)  Kasper, som får hit en liten tvåbent valp i morgon, som förmodligen kommer att tappa en hel del på golvet, åt en liten påpasslig hund.

2 kommentarer:

  1. Så fantastiskt skönt att få hem Moses igen. Hoppas alla problem är som bortblåsta och ni ska få många roliga och kreativa stunder tillsammans därute i sommarvädret. Det ÄR riktigt roligt att kunna jobba i soffan - och utomhus. Men det blänker i skärmen, ja...
    Maskinerna behöver sina doktorer ibland. Gott att de finns!
    Du är karaktärsfast du, jag skulle fallit för budapest längst ned, fast den är väl för en storfamilj;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Berit Elisabet27 juli 2013 23:47:00

      Hehe, det fanns Budapestbakelser också...
      En stund senare föll jag dessvärre för en räkbakelse - men det kändes åtminstone liiiite mindre syndigt. ;)

      Det blir nog bra med Moses så småningom, men just nu har jag varken ork eller lust att sitta timme ut och timme in och installera och uppdatera. Men det ska visst bli några regniga dagar i nästa vecka. :)

      Just nu gäller - i mån av ork - slyröjning och att försöka slå av gräs och mer sånt grovgöra. Lite målning också.

      Radera