onsdag 7 september 2011

Vackert i vinden, växter och en ny katt(?)

Så har en vecka gått igen. Tänker just att efter så många dar borde jag ju ha en hel del att blogga om. Men så är det inte.

Säger väl en del om mig, kan jag tro, och om min "tankeförmåga". Jag vet att jag tänkt och reflekterat en del under veckan. Men eftersom jag just inte minns någon särskild tanke, så var de nog inte särskilt viktiga.

De senaste dagarna har - förutom ett besök i Dalarna inklusive världens felkörningar mitt i natten - mest upptagits av kattfunderingar. Kasper har alltså berättat. Jag/vi är lite flitigare där.

Jag har hittat något riktigt fint på nätet - tysta vindspel. Ett av dem har jag gett bort i present, ett annat väntar på sin mottagare. Ett behåller jag själv.


Här en bild på det jag hunnit ge bort.
Bilden gör det inte alls rättvisa, kolla här så ser ni bättre.
De är verkligen fascinerande. 


Något annat - väl så vackert - är fuchiablommor.
Jag tycker de är så fantastiska - men min kärlek är sorgligt obesvarad.
Jag försöker, och försöker.
Kan säga att den här bilden inte är tagen hos mig.
Nä, den kommer från besöket i Dalarna. Klicka gärna!




Apropå blommor, så kan man bli glatt överraskad ibland.
Jag köpte vit femöring ( rhitzomer som man stoppar ner i jorden). 
Har man tur, så får man "fel" - så här blev det i min kruka.



Men jag bara måste få visa en bild på lilla Mysan också - hur i fridens dar
ska jag kunna lämna henne vidare????

(Skojiga bilder finns hos Kasper, ska lägga in dem där om en stund.)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det låter alldeles underbart med en kelig Mysan hemma hos dig. Det var nog meningen att det SKULLE bli så. Tror inte alls att din kärlek till fuchior är obesvarad. Lite stort avstånd bara. Den vi fick av dig är knökfull med knoppar igen, och pratar om dig varje dag...

    SvaraRadera
  2. Berit Elisabet8 sep. 2011 21:35:00

    Pelle - På något sätt känns det rätt att ha henne här, fast det var sannerligen inte meningen! :)
    Än har det bara gått fyra dagar, och till och med Petrus har redan varit inne över en timme i kväll! Nästan LÄNGRE än han brukar! Fast han har väst åt henne en gång, men när det gäller honom är det inget att bry sig om. Han stannade ju kvar inomhus, och åt någon av de svarta väser han ju nästan dagligen.

    Den där obesvarade kärleken till fuchsior - jag tror att ert exemplar blir full av knopp i rena gläjen över att slippa bo kvar hos just mig! Det är DET den talar om. :)
    Väldans roligt att den är till glädje!

    SvaraRadera