tisdag 8 november 2011

Kreativt tänkande - renderade ett skrattanfall

Ibland bara drabbas man... av ett skrattanfall. Som nyss, när jag gjorde ett halvhjärtat försök att bringa lite ordning här och var. Även i datorn.

Sonen fick för hundra år sedan i uppgift att rita en elefant. I skolan.

Vad gör en kreativ liten kille då, en liten kille som inte direkt är fena på teckning?

Jo, han ritar förstås i alla fall den där elefanten som magistern beordrat...


Klicka på bilden, så kan ni läsa bättre...
(Snabelspetsen. Elefanten syns inte. Han badar.)
Bilden hämtad ur ett s.k. periodhäfte. :)

8 kommentarer:

  1. Ungar är kreativa;-)
    Tror jag ska ta en titt i mina samlingar.

    SvaraRadera
  2. Svårt när lärare styr upp undervisningen så hårt, men det klarade ju sonen med glans. Kan man möjligen kalla det för en "nästanelefant"?

    SvaraRadera
  3. Berit Elisabet9 nov. 2011 00:05:00

    Skogsfrun - JA, ta en titt i samlingarna! Och visa vad du hittar, det ser jag fram mot, hehehe...:

    Pelle - nästan-elefant, ja kanske. Men nog krävs det en god portion fantasi då...
    Kan berätta att den här magistern själv hade en underbar humor - och han var en hejare på att skriva "dagsverser". Att sitta bredvid honom på föräldramöten och sånt, det var en höjdare. :D

    SvaraRadera
  4. haha måste va morbrors verk! kul!

    SvaraRadera
  5. Vilken smart liten kill! Kreativt tänkande hoppas jag har gett honom fler framgångar.

    Tursamt att du inte städat bort bilden. Trots allt har man saker kvar för att bli påmind lite då och då. Mycket faller annars i total glömska.

    SvaraRadera
  6. Berit Elisabet10 nov. 2011 22:17:00

    Hanna - visst, det är klart att det är... men skvallra inte om att jag lagt ut bilden... :D

    Lena - jag skannade in en del bilder för några år sedan, och den här hör definitivt till dem som inte städas bort. :) Den finns kvar t.o.m. om datorn kraschar.

    SvaraRadera
  7. Berit Elisabet11 nov. 2011 18:12:00

    Boman o Pelle - ja, inte sant! :D

    SvaraRadera