söndag 29 maj 2011

Lustigt...

... under veckorna som gått utan att jag ens nästan-bloggat så hade jag massor av tankar jag skulle vilja skriva ner, men ville vänta tills jag hunnit etablera den här "riktiga" bloggen.

Men nu - nu är huvudet tomt! Inte en enda tanke! Undrar vart dom tog vägen...

Lediga stunder och timmar har jag ägnat åt att fixa nya hemsidan, och åt att komprimera det mesta av det material som får flytta med. Med skiftande resultat, ska väl erkännas. En del återstår dock. Samt att snygga upp nya sidan, den är fortfarande "under ombyggnad". Kan säga att det har strulat!!!

Både mina och Kaspers nästan-bloggar har kopierats och flyttats, i komprimerat pdf-format - ser inte klokt ut, men dom finns i alla fall. Utom senaste månaderna, än så länge. Vill gärna kunna gå tillbaks i tiden.

Gamla hemsidan blir antagligen kvar så länge den är betald, dvs till någon gång våren 2012. Om jag inte ändrar mig... risken är rätt stor. Jag har övergivit den.

Att fixa till den här bloggen så att allt fungerar som jag vill kan nog också ta lite tid. Länkar till er kommer så småningom! När jag kommer underfund med hur jag ska bära mig åt.

I väntan på nya tankar ska jag i kväll kika på Mästarnas mästare - måtte Ingemar Stenmark vinna, det är han sannerligen värd! Vare sig han vinner eller inte, så ÄR han redan mästaren. En otrolig människa. Jättesympatisk dessutom. Men det är förstås Anders Limpar också.

Nu skiner solen, och det är dags för en mindre prommis med Kasper. Min skrutt som har fått sin egen blogg, en ny Kasperia, här på Blogger. 
kasperian2.blogspot.com

Jag längtar efter att allt det nya ska börja fungera "av sig självt". Att både börja blogga, fixa ny hemsida och byta webbhotell med allt vad det innebär av nya rutiner och möjligheter respektive icke-möjligheter börjar kännas tröttsamt.

Men nu - först en prommis, sedan en liiiiten tupplur... :)

Men allra först några bilder från ett koloniområde jag besökte för ett par veckor sedan. 

Här har man enbart odlingslotter.

På andra sidan parkeringsplatsen var man mer lyckligt lottade - där fick man t.o.m. bygga sig en liten kolonistuga.


Och titta här - när jag vände blicken till höger fanns de med de verkliga vinstlotterna - bokstavligen. 
 "Uppvuxna lotter" med riktiga små hus.

Som sagt - olika faller ödets lotter. :)

5 kommentarer:

  1. Jaha nu är de ute på riktigt i bloggosfären, det märks att du fått luft under vingarna;-) Klart att det känns ovant i början, spännande också väl.

    Trevligt att bekanta sig med en annan bloggsajt än ens vanliga, vem vet -man kan bli frestad att byta, eller lägga till.

    Hoppas du byter presentationsbild, har kisat länge med gamla trötta ögon och ser bara en liten visserligen söt hundnos men var är Matte!?
    Måste bilden vara så pyttig?;-)

    Hur är det, innan man slår till. Vill du ha följare på bloggen eller ser du nunan med adress som reklam?

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hemsidan och bloggarna är alldeles ua! Hoppas att du kommer att trivas med dem!

    Jag, som inte vet ett dyft om hur man gör, koncentrerar mig på användbarhet och bilder.

    Bildgåtan: Är det du,med örhänge, som får en puss av Kasper? Eller? Den röda triangeln, vad är det?

    Lycka till! Väntar på nya inlägg.....

    SvaraRadera
  3. Jättekul att du lyckats komma igång med bloggen. Tycker du verkar ha hittat många små kluriga inställningarna redan, men det finns säkert fler. Prova på bara...

    SvaraRadera
  4. Berit Elisabet31 maj 2011 10:40:00

    Hm - har fått mail om att det inte går att kommentera - fattar ingenting! Och hörrudu Skogsfru - du HAR ju kommenterat!!!!???? Som vanligt fattar jag just ingenting... ;) Och nog ser JAG en "följalänk" i kolumnen till höger? Eller gör jag inte... huvaligen, tänk om den här, min egen kommentar, inte heller går at skicka upp...

    SvaraRadera
  5. Nu är jag här igen för 50 11:te ggn! Kollar att inlägget syns;-)

    SvaraRadera